Shoppen in Richmond Centre - fietsen Stanley Park - Nederland / Chilli - weer terug naar huis

24 juni 2014 - Vancouver International Airport, Canada

Goedemiddag,

Na zondag even uitgeslapen te hebben. Het was bewolkt dus aan de taxichauffeur gevraagd wat het grootste winkelcentrum in de buurt was. Het was nog zeker 5 kilometer van het hotel vandaan. Dus taxi genomen en het is daar echt heel groot. Dames, hier worden wij zeker blij van. Na diverse aankopen te hebben gedaan. Gingen we terug met de taxi naar het hotel.

Omdat het weer toch weer zonnig was geworden, gaan we naar Stanley Park om het rond te fietsen. Eerst met SkyTrain en door de winkelstraat van Vancouver. Robson Street.... hier hebben alle topmerken hun mooiste winkels. Esther wilde voor elke etalage even kijken. Uiteindelijk daar was de fietsenwinkel. Wij naar binnen en vraagt voor een fiets. Of we nog helm wilde. Dat is in Canada verplicht, maar Esther zei gelijk wij komen uit een fietsland. Geen helm dus. Het verkeer is hier op zondag wel wat drukker dan in de Poort. Al snel hadden we de ingang van het park gevonden. Hier heb je alleen eenrichtingsverkeer en fietspaden liggen naar de voetgangerspaden. Omdat het zo druk was in het park moet je goed opletten!! We hebben we super gave foto van een Cruise schip. Deze had Esther net op de foto gezet tot ze opeens Joel zag stil staan... Om vervolgens haar linkervoorrem volledig in te knijpen. En daar lag ze op de grond. Aauww :-'( Gelukkig viel het mee, een groot schaafwond op haar rechter elleboog. En ze stond ook weer zo op haar benen. Wonder boven wonder ook niet op haar hoofd gevallen. Nee, Esther hoefde geen helmpje.... thuis gaat ze fietsen met zijwieltjes! ;-) Na rustig de rest van het park te zijn door gefietst. De foto's staan in de map Vancouver.

's Avonds hebben we heerlijk gegeten in het restaurant bij het hotel. We gaan nu slapen want morgen is de voetbalwedstrijd tegen Chilli!!

Maandagochtend vanuit het kingside bed de voetbalwedstrijd Nederland - Chilli gekeken ..... het is hier namelijk negen uur 's ochtends. Winst voor Nederland. Joël is hier erg blij mee, nu kan hij thuis nog voetballen kijken met z'n maatje Martijn. Vandaag heeft Esther een hele mooi blauw, geel en paarse elleboog. We zijn de stad nog in geweest voor wat last minute shopping. En vonden nog wat leuks voor beide. Ze hebben hier ook Hollister, American Eagle Outfitters en Victoria Secerts. Daarna nog wat gedronken in de Pub en rustig daagje dus.

Koffer ingepakt .... gelukkig paste alles in de tassen. Na dit alles is Esther wel blij dat ze morgen naar huis mag. We worden netjes dinsdag met de bus van het hotel naar het vliegveld gebracht. Ontmoeten nog een Koreaan die in Enschede heeft gewoond en Guus Hidding een fantastische man vindt en niet uitgesproken raakt met Joël over het WK en het Nederlands Elftal. Het inchecken van de koffer is snel geregeld. We gaan terug met 21 en 23 kilo bagage....

We konden om kwart voor vier het vliegtuig in. We zaten op dezelfde plaatsen als op de heenvlucht we hadden nu alle een beetje luidruchtige buren voor en achter ons. Dit is een nachtvlucht want we landen morgenochtend op Schiphol om 10.20 uur. We hebben films gekeken want echt slapen ging niet lukken. Je gaat natuurlijk negen uur vooruit in de tijd, we landen eerder dan verwacht op Schiphol. Jammer genoeg stond er nog een vliegtuig aan onze gate. Dus hebben we twintig minuten staan wachten voordat we uit het vliegtuig konden. Nicolette was zo lief geweest om ons te komen halen en stond al te wachten op ons bij de aankomsthal. Dit is echt de eerst reis geweest dat we zo onze koffers hadden en gelijk door de douane konden. We stonden een kwartier bij Nicolette met de luxe taxi :-)))

Het is fijn om weer thuis te zijn. En zullen we deze reis niet snel vergeten! Het was echt geweldig, Canada is zo mooi. We hebben 4100 kilometer gereden en bijna 1900 foto's gemaakt. Als we weer gewend zijn en van de jetlag af, gaan we de foto's uitzoeken en een fotoboek maken.

Wij willen iedereen bedanken voor het meelezen en reizen met onze belevenissen door Canada en voor de leuke reacties op onze reisverhalen.

Heel veel Liefs van Esther en Joël

1. Marjan:
    8 juli 2014
    Was deze een beetje verlaat? Leuk om jullie reizen mee te hebben mogen beleven. Ben benieuwd naar het fotoboek!
  2. Esther:
    8 juli 2014
    Ja..... ik had even geen fut om verhaaltje te schrijven. Maar we zijn weer compleet. Dus kunnen we met het fotoboek beginnen.