Banff - Yoho NP - Glacier NP - Revelstoke - Vernon

19 juni 2014 - Vernon, Canada

Nou, dinsdafochtend vroeg op gestaan want we willen vandaag weer terug naar BC. We laten de regenachtige Rockies achter ons. En beginnen aan onze laatste week in het prachtige Canada ....

Op de terugweg komen we weer langs Lake Louise en gaan toch terug voor een betere foto! Is droog en nog super rustig vergelijken bij gisten. Waarna we gelijk ook ontbijten. En door naar Yoho National Park. Hier wilde we graag de Takakkaw Falls, alleen is de weg nog afgesloten door de sneeuwval van de winter :'( Rijden verder en stoppen bij Emerald Lake. Jammer genoeg gelijk met een grote touringcar. Maken foto's en gaan weer verder naar de Natural Bridge. Deze is door het water zelf zo gevormd. Verlaten Yoho National Park en vervolgen onze weg naar Golden. Aangekomen is het daar weer iets warmer.
We gaan nu richting de wijn streek van Canada hier zijn de temperaturen aangenamer, beetje te vergelijken met Italië.

Door Glacier National Park en Revelstoke National Park, hier krijgen we een uurtje extra we terug van Mountain Time naar Pacific Time. Alle bergwegen zijn nog afgesloten in beide parken. Dus genieten we van de natuur om ons heen. We hebbennog een vverdwaalde zwarte beer langs de snelweg gezien. De parkwachter was daar ook bij om te voorkomen dat de beer de snelweg zal oversteken. We gaan over over Rogers Pass, hier zitten we tussen hele hoge bergen in. Bij het Info Centre in Revelstoke, vertellen de dames dat alles een maand achterloopt in de tijd. Op de berg waar ze normaal in de winter skiën ligt nog veel sneeuw.

We beslissen om zover mogelijk door te rijden, richting de zon. Naar beneden richting Kelwona. Na een hele lange reisdag is Joël klaar met camper rijden en overnachten bij Kekuli Bay Provincial Park. Dit ligt net onder Vernon. Als we de camping oprijden ziet Esther allemaal kleine beestjes.... Joël zegt dat het ratten zijn. Ieeehh dat is echt niet grappig. De campinghost komt het sta-geld ophalen. En vertelt dat de beestjes Berg marmotten zijn. Ze doen je niks maar maken des te meer geluid. Het is hier heerlijk weer, zo rond de 28 graden.

Tot de volgende keer,
Groetjes Esther en Joël

1. Nicolette:
    20 juni 2014
    Klink allemaal geweldig wat jullie zien en meemaken.