Mount Robson Provincial Park - Jasper - Nederland / Spanje - Lake Malgine

13 juni 2014 - Jasper, Canada

Goedemiddag,

We zijn kunnen weer online.

Vanochtend zijn we van Wells Grey Provincial Park in gegaan om Helmcken en Dawson Falls te bekijken. Echt een watergeweld om te zien. Door naar Mount Robson Provinial Park, hier zijn we omringd door hele hoge bergen! Hier gaan we Rearguard Falls en natuur bekijken. Het is dus een langere reisdag. Ze hebben hier alleen BC camping Robson Meadows dus zonder voorzieningen maar wel met douches. De parkwachter komt met zijn golfkarretje langs om de betaling te regelen. Joël heeft ook gelijk hout gekocht om de steaks op te bakken.

Daarna we zijn doorgereden naar Jasper. Het is niet zo ver vandaag dus zijn rond lunch in Jasper. Boven op het terras van een Italiaans restaurant lekker wat gegeten. Eerst langs het informatiecentrum voor een camping. Daar krijgen we ook re horen dat er beren zijn gesignaleerd achter het dorp en bij de golfbaan. Deze gebieden zijn afgesloten voor mensen. Voor een campground worden doorgestuurd naar Whistlers, deze campground heeft 781 plaatsen. Keuze genoeg.... Langs de pubs gelopen in Jasper om te kijken waar het WK in Brazilië wordt uitgezonden, morgen de eerst wedstrijd.

Als we daar aankomen moeten we in de rij (dat is voor het eerst) om ons aan te melden. De vrouw van Parks Canada vraagt of we een reservering hebben.... Nee, daar hadden we niet over nagedacht. Wat betekend voor ons dat we alleen maar een plek kunnen krijgen zonder service (stroom en water). Het plek wat we toen gewezen krijgrn is 26 LL. Halverwege de campground. Door deze aardige dame wordt ook vermeld dat er Elks op de campground lopen, meeste hebben kleine of zijn zwanger. Dus niet in de buurt komen want dan worden ze agressief!!

We wilden nog wat zien dus naar de Jasper SkyTeam geweest. Geluk was met ons want we hoefde maar tien minuten te wachten voordat we naar boven konden. De SkyTram bestaat dit jaar vijftig jaar, met nog steeds de originele cabines. Vanuit de SkyTram krijg je een mooi overzicht van de omgeving. Alleen als je boven uitstap is het een grote kale berg. Je kunt omhoog maar daar werd Esther niet blij van.... conditie voor bergbeklimmen is nul. Na een rondje er omheen te hebben gelopen, tijd voor een bakkie thee en een chocolade muffin om te delen.

De volgende dag zijn we 's ochtends naar Maligne Canyon geweest. Die hebben we van boven naar beneden gelopen en in een persoonlijk record weer teurg want bij Joël kwamen de zenuwen op zetten voor de het Nederlands elftal. Joël is er helemaal klaar voor een baalt als de scheidsrechter die Spanjaarden een penalty kado geeft..... Maar dan een fantastische goal van The Flying Dutchman!!!! Gelukkig net voor de rust. De tweede helft is geweldig en is het voetballes.

's Middags gaan we naar Maligne Lake. Op de weg erna toe. Net buiten het dorp langs de snelweg onze eerste BRUINE beer. Hier bleef het niet bij, herten, zwarte beren, moose en geiten. Het meer was een beethe verlaten want het was laat in de middag maar heel mooi.

Na al dit wildlife, gaan wij slapen.

Esther en Joël

1. Annemarie Huisman:
    16 juni 2014
    Wat een belevenissen! Echt super gaaf. Hele mooie foto's, die natuur en dieren. En een selfie van jullie, dan weten we dat het met jullie goed gaat. Hihi. Geniet nog even verder......
  2. Martijn:
    18 juni 2014
    Geweldig. Wat een reis. Ik hoop dat joel een beetje heeft kunnen genieten van de wedstrijd. Is toch anders dan met je maatjes in de kroeg. Veel plezier nog.
  3. Joey:
    19 juni 2014
    Nou idd martijn. uurtje tijdsverschil gemist de wedstrijd was al aan de tweede helft begonnen bij ons om 10 uur. Laatste wedstrijd in Vancouver kijken. wn vevolg weer in NL.