GEEN voetbal - Harrison Hot Springs - Vancouver - Inleveren Camper

21 juni 2014 - Burnaby, Canada

Dinsdagochtend super vroeg op gestaan voor de wedstrijd Australië - Nederland.... We reden naar Kelwona naar kwam daar in de stad vast te zitten in het verkeer en de klok tikte door. Tot was het 10.00 uur en gingen we het niet meer redden. Toen we aan het ontbijt zaten, kwamen we er achter door het extra uurtje tijdsverschil tussen Alberta en Britisch Columbia we ons verkeken hadden op de tijd. De wedstrijd was al begonnen :'( Gelukkig hadden we wifi en werden we vanuit Nederland door diverse mensen goed op de hoogte van de wedstrijd. Door het oog van de naald en met de winst op zak, door naar Chilli maandagochtend om 9.00 uur!!!!

Via Merritt richting Hope, de snelste weg bleek ook de meeste saaiste tot nu. Er stond ook veel wind. Toen we 's middags in de buurt van Hope kwamen. Hoopte we op mooi weer maar het bleef bewolkt. We overnachten in Harrison Hot Springs, de camping was een soort bos / natuur park. Er was zelfs een eendenvijver. Het was er wel schoon en de douche warm!

We zijn gaan lopen naar het Harrison Lake maar aan het weer veranderde weinig. Om de tijd door te komen bij een Duits restaurant naar binnen gegaan, voor een heerlijke schnitzel. De volgende ochtend moesten we nog z'on honderdvijfentwintig kilometer tot Vancouver. Het duurde alleen wat langer voordat we de juiste weg naar Barnaby Cariboo RV Park hadden gevonden. Barnaby is een buitenwijk van Vancouver en we zijn vanuit hier in driekwart in Downtown Vancouver. Dat is redelijk snel voor de stadsbegrippen van Canada. Na onze camper voor de laatste nachten te hebben geparkeerd gaan we opzoek naar de mail, die de receptioniste van camping had aangeraden..... We waren alleen een beetje verdwaald dus een stevige wandeling er gelijk van gemaakt voordat we de Mall eindelijk vonden. 's Avonds de koffers ingepakt en vrijdagochtend de camper in de wasstraat gereden en schoongemaakt van binnen en buiten. Na ruim drie weken in een camper te gebivakkeerd is het toch wel fijn om deze morgen in te leveren!

Na de middag zijn we naar Vancouver gegaan met de Skytrain (soort vergelijking met de metro / tram) en kwamen we uit aan Waterfront. Bij de haven voor de cruise schepen, er ligt één hele grote. Daarna loop je Water Street op in de wijk Gastown, nog geen honderd meter verderop staat de Steam Clock. We waren er bijna voorbij gelopen. De klok wordt op stoom aangedreven en elk kwartier fluit deze het deuntje van de Big Ben. De naam Gastown komt van Jack Leighton, de eigenaar van een populaire saloonbar. Het verhaal gaat dat hij een ongelooflijke praatjes was, waardoor hij zijn bijnaam Gassy Jack verdiende. Zijn standbeeld is te bewonderen op Old Maple Tree Square. Daarna door richting Chinatown, dat is niet echt het mooiste deel van Vancouver maar we bekijken de tuinen bij het Culture Centrum. Langs de binnenhaven naar Yaletown. Hier zitten de leuke kleding winkels en meer dan genoeg barretjes en restaurants.

Zaterdagochtend alle laatste dingen opgeruimd en terug naar Delta om de camper in te leveren. Naar een rondje extra snelweg en een gemiste afslag komen we aan bij Cruise Canada. Het inleveren verloopt super snel en ze bellen gelijk een taxi voor ons. Zodat we gelijk door worden gebracht naar het Sandmann Signature Vancouver Airport Hotel. Om bij te komen hebben we heerlijk aan het zwembad gelegen in de zon!! Esther dacht is leuks gevonden te hebben om vanavond te gaan doen ..... Naar de nachtmarkt achter het Hotel by The River Rock. Dit was geen super idee en lopen hier nog meer Aziaten rond dan in heel China..... The River Rock is een heel groot resort met jaja een casino. Aangezien Esther nog nooit in een casino is geweest, lopen we er doorheen. Esther kon niet gokken want ze had geen legitimatie bij haar. Ze kijkt echter haar ogen uit ..... Zoveel machines, mensen en geluiden. Volgens Joël waren haar ogen zo groot als schoteltjes!

Welterusten, we horen nog steeds het gerinkel van de machines in onze oren. Liefs Esther en Joël

1. Kirsten:
    23 juni 2014
    En nu onderhand maar eens naar huis komen hoor! ;-)
  2. Martin:
    23 juni 2014
    Vanav 18.00 Ned-Chil. Hollandse tijd! Veel plezier nog de laatste dagen!
  3. Marjan:
    23 juni 2014
    Drie weken alweer? Wat vliegt de tijd!
    Maar leuke verhalen hoor! Mooie reis om jaloers op te zijn.
    Op naar de achtste finale!