Jasper NP - Icefields Parkway - Banff NP - The Bow Valley Parkway - Lake Louise

16 juni 2014 - Banff, Canada

Goedenavond,

Zaterdag vertrokken we uit Jasper. David en Rolina, we hebben fudge gekocht hoor!! Alleen wij vinden het echt super zoet, dat je tanden er bijna uitvallen ;-) Onze route verder te vervolgen over Highway 93 oftewel Icefields Parkway. Het eerste stuk rijden we door Jasper National Park en we stoppen om een wandeling te maken bij The Valley of the Five Lakes. De wandeling loopt door het bos en langs drie van de vijf meren. De camper in en de volgende stop is Athabasca Falls, dit is een hele mooie waterval, de andere waterval die we bezoeken is Sunwapta. Dat is meer een modderwaterval en stikt ontzettend....

Op de helft bevind zich IceField Centre. Hier kan je met een speciale tour naar de Glacier Skywalk en naar de Columbia IceField. Wij hebben onze ogen uitgekeken op de lange rij (meer dan twee uur wachten) en besloten om wat te gaan eten in het restaurant recht tegenover de Glacier. Dan kunnen wij alles zien.

Hierna kom je terecht in Banff National Park. We besluiten om zover mogelijk te tijden en komen dus ook na sluitingstijd van het informatiecentrum in Banff uit. Opzoek naar een camping zien we het hele dorp gelijk twee keer omdat er een groot wielersportevenement bezig is. Waardoor diverse wegen zijn afgelosten. Uiteindelijk komen bij dr camping aan en boeken voor drie nachten. We krijgen plek C40 toegewezen. Gelijk worden we gewaarschuwd voor beren!! Slaap lekker.

De volgende ochtend slapen we voor het eerst uit half negen wakker en rijden naar het dorp, voor info en onbijt. Helaas is het geen mooi weer en valt er zo nu en dan een stevige bui :-( Wandelen of met de gondel naar boven, vallen dus af. Als tip hadden we The Bow Valley Parkway op ons verlanglijstje staan. Dit is de weg naast de snelweg richting Lake Louise. Eerst zien we niet zoveel beesten maar ons geduld wordt beloont met berggeiten, zwarte beren, moose en herten :-D We stoppen bij Johnston Canyon. Het is dan ook droog als we deze oplopen. Wij gaan tot de Lower Falls. Echt de moeite waard. Esther wil nog even een foto maken van Joël bij de waterval. Joël vindt dit geen succes want het is daar koud (zie foto). De rest van de avond en nacht regent het.

Het weer is er vandaag niet beter op geworden. Toch willen we graag Lake Louise zien. Door de regen heen is het een beetje troosteloze bedoeling jammer. Want we hadden er echt wel wat van verwacht. Dus door naar Lake Moraine, daar laat de zon zich van de goede kant zien en blijft het droog! De rest van de dag blijft het regen.... Dus gaan we een donut scoren bij Tim Hortons. Esther kiest er een met chocolade en Joël een met glazuur en aardbeienjam vulling. Kunnen we gelijk onze mail checken.

Morgen gaan we richting Yoho, Glacier en Revelstoke, op naar beter weer! Want hier is het koud ..... bbrrrrr

Groetjes uit een regenachtige Banff

1. Rolinda:
    17 juni 2014
    Wat een herkenning! Leuk om te lezen:) smaken verschillen dus, wij vonden het heerlijk die fudge!! Wij hebben op dezelfde plek mensen zitten kijken bijde gletsjer en daar mijn verjaardag toen gevierd;). Gaaf dat jullie zoveel wild hebben gezien! Geniet in yoho en glacier np. denk aan de takakaw waterval als jullie daarvan houden!
  2. Gerieke:
    17 juni 2014
    Gaaf hoor! En al die wilde beesten zo cool! Jullie hebben echt geluk en zien heel veel zo! Jammer van het weer maar dat wordt vast nog wel beter! Geniet!
    Liefs
  3. Corry:
    22 juni 2014
    Wat een geweldige reis hebben jullie, en wat een mooie foto"s !!!
    Wij wensen jullie nog mooie dagen, en een goede reis terug.
    Groetjes Jan en Corry.