Peak2Peak - Lillooet - Wells Grey Provincial Park

10 juni 2014 - Wells Gray Provincial Park, Canada

Goedenavond,

Nog een verhaaltje voordat we gaan slapen!

Gisterenochtend zijn we in Whistler de berg op de geweest. Echt in één woord geweldig :-8 Daarbij hielp het zonnetje ook fijn mee. Eerst de gondel in die brengt je ineens naar boven. Daar staan de Olympische Ringen met een podium staan samen op de foto. Er staat sneeuwscooters, pistebully en allerlei sneeuwkanonen waarop of in mag gaan zitten. Een kleine wandeling gemaakt en heerlijk wat gegeten. Om vervolgens 4.4 kilometer in een gondel met een glazen bodem, 436 meter boven het dal naar de andere berg te gaan. Jammer genoeg was het gaan waaien, dus weer terug deze keer in een gondel met een gewone bodem en naar benden.

De camper in en nog een lange reismiddag voor de boeg richting Lillooet. Rijden door de bergen en diepe dalen. Ze zijn met de weg bezig dus zijn we pas laat in Lillooet aan de Fraser River. Uiteindelijk vinden we een camping aan de rivier. Esther vindt het een beetje een spookachtige camping. Maar we hebben een plek om te overnachten.

Vanochtend om half negen weggereden want we wilde vandaag naar Wells Grey Provinciale Park, watervallen en beren zien. Vandaag was het landschap dor en droog. Joël heeft nog een cariboo gezien, dit is een soort hert met een heel groot gewei. Daarna nog twee herten in de berm langs de weg. Richting 100 miles house, dan dwars oversteken naar Clearwater.

We zijn nu op een camping vlakbij de ingang van het Wells Grey ProvincialeProvinciale Park. Vanmiddag een was gedraaid, alles is weer fris en fruitig. Morgenochtend naar de watervallen en door naar Jasper, Alberta.

Liefs Esther en Joël

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marieke:
    11 juni 2014
    Leuk hoor al die verslagen. Ha, ha, Lillooet, wij stonden ook langs de rivier en vonden het ook een beetje spookachtig, hoe herkenbaar.
    Wells Gray is super mooi!!
    Veel plezier, geniet van de mooie natuur.