Een extra lange Hemelvaartsdag

29 mei 2014 - Delta, Canada

Goedemiddag,

Gisterenochtend al vroeg opgestaan om de laatste dingen in onze koffers te doen. Sjanie kwam nog even langs om gedag te zeggen en toen stonden Richard, Marian en Lars voor de deur om ons naar Schiphol te brengen.

We waren daar al vroeg (3 uur van te voren), hadden thuis al online ingecheckt. Dus koffers afgeven bij de incheckbalie. Nee, we hadden geen overgewicht. Allebei maar 18 kilo en we mochten er 23 kilo meenemen!

Toen een bakkie koffie / thee gedaan bij het Panorama restaurant. Lars was al aan het spelen en wij hebben nog even rustig gezetten. De zenuwen kwamen nu wel opzetten bij Esther. Afscheid genomen en door de douane. Nog wat winkels bekeken en toen was het al tijd om te boarden.

We hadden plaatsen aan het raam, jammer genoeg was er door het weer niet zo veel te zien buiten. Nadat we ons hadden geïnstalleerd kwam er vanuit de cockpit het bericht dat we iets vertraging. Doordat er lampjes op de startbaan het niet deden.

Gelukkig kon de piloot binnen 5 minuten melden dat alles gemaakt en konden we gaan taxiën naar de startbaan. Het opstijgen ging moeiteloos. En daarmee was onze reis begonnen. Het is naar Vancouver negen en half uur vliegen, dus we hebben een lange reis voor de boeg. We hebben beide ons eigen entertainment schermpje. Meer dan genoeg muziek en films tot onze beschikking.

De vlucht verliep super, we kregen meer dan genoeg te eten en drinken. Zelfs ijs en een  pizzabroodje. Ondertussen ook een groene kaart invullen, zodat we Canada in mogen. De piloot melden dat we over een half uurtjes gingen landen. Ook de landing verliep goed.

Aangekomen in Vancouver om kwart voor twee eerst weer door de douane en dat ging super snel. Een taxi gepakt naar het hotel, was ongeveer 20 minuten rijden. Het hotel ligt in een buitenstad van Vancouver. We dachten vlakbij de camperverhuurder te zitten maar dat is nog een kwartier hier vandaan. Een rondje gelopen in de buurt en bij de bar naast het hotel iets gedronken. Snel gedoucht en ook gegeten bij de buren.

Toen was het zeven uur en vielen we bijna om van de slaap.... Het is dan namelijk bij jullie vier uur 's nachts. Welterusten en tot de volgende keer.

Groetjes uit Delta

1. Rolinda:
    Yeahhh, laat het avontuur beginnen!! Ontzettend veel plezier gewenst! Liefs
  2. Martine:
    31 mei 2014
    Namens robert en mij. Heeel veel plezier met jullie avontuur!!!!!
  3. Marjan:
    31 mei 2014
    En dan zijn jullie eindelijk echt op reis! Heel veel plezier!
  4. Gerieke:
    31 mei 2014
    Ook vanuit onze vakantiebestemming blijven we jullie volgen! De reis is nu echt begonnen! Op naar nieuwe avonturen :)
  5. Bianca scherpenzeel:
    31 mei 2014
    Leuk en goed om te horen dat alles goed verlopen is
  6. Danielle:
    Have fun you 2 .. Kan bijna niet wachten om al jullie avonturen te lezen ., xx
  7. Ageeth:
    1 juni 2014
    Het avontuur is begonnen! Heel veel plezier!
  8. Sas:
    1 juni 2014
    Gelukkig veilig aangekomen
    Nu genieten
  9. Martijn:
    2 juni 2014
    Zo te lezen hebben jullie een goede reis gehad. Heel veel plezier met jullie reis. Volgens mij moet dat helemaal goed komen. Ik zie jullie verhalen wel komen op de blog. Gr. Martijn