Ophalen camper en op naar Vancouver Islands

30 mei 2014 - Sidney, Canada

Daar zijn we weer! Eerste nacht in het hotel is wel wennen ..... aan het tijdsverschil.

Gisteren vroeg gaan slapen maar dan ben je dus ook vroeg wakker... Eerst een warme douche en een uitgebreid ontbijt. Aan de receptie gevraagd of ze voor ons om kwart over twaalf een taxi naar de camperverhuur van Cruise Canada kunnen regelen, dat was geen probleem. Dus we hadden tijd over..... Tijd om te kijken waar we eerst heen wilde gaan. De taxi was precies op tijd, op naar Cruise Canada. We konden vanaf 13.00 uur daar terecht. Waren aan de vroege kant, ze konden ons gelukkig snel verder helpen. Krijgen uitleg over het gebruik van de camper en toen kon de reis beginnen.

De eerste week gaan we door Vancouver Island reizen, ons doel vandaag is overvaren met BC Ferries. De overtocht duurt 1.40 uur en is echt geweldig wat je allemaal voor natuurschoon je om je heen ziet. We waren er rond twee uur en konden meevaren met de boot van drie uur, dus wachten en even een broodje gegeten.

Wij stonden tussen de vrachtauto's en andere campers. Er stond zelfs een paardentrailer en een brandweerauto bij ons op het deck. Als je geparkeerd staat en je gastank dicht is kan je naar het bovendek.

Het is hier heerlijk weer, zo rond een graad of 23. Een mooi plek uitgekozen en kwamen als snel in contact met een Nederlandse Candees. Leuk om verhalen te horen van mensen die hier al jaren wonen. Ze vond het ook gezellig om Hollandse te spreken!

Na de overtocht zijn we eerst opzoek gegaan naar een BC infopunt en kwamen uit in Sidney. Hele aardige en behulpzame dames. Ze hadden kaarten voor ons want we hebben hier geen navigatie.... Dus Esther leest kaart en Joey rijdt in de camper. Boodschappen ingeslagen en door naar de aanbevolen camping. Toen we daar aankwamen was er niemand bij de receptie maar een hele aardige man kon ons verder helpen. Geld achter laten in een envelop en onder de deur van het kantoor doorschuiven. Dit kan je echt niet doen in Nederland. Plekje uitgekozen en vroeg onder de wol.

Greetz vanuit Sidney

1. Rolinda:
    3 juni 2014
    Hoe beviel het eerste stuk in de grote camper rijden? Leuk dat je op zo'n manier kunt betalen he? Vanaf vandaag de natuurin waarschijnlijk? Geniet van alles en ik hoop dat jullie veel wildlife gaan spotten!!
  2. Henneke:
    3 juni 2014
    Ja, nu gaat het dan écht beginnen! Heel veel plezier en geniet! Keep us posted!
  3. Danielle:
    Passen jullie op voor overstekend wild ... Have fun in the wild .xxxx
  4. Gerieke:
    3 juni 2014
    Cool hoor! Ik zie jullie al gaan in zon mega camper :) geniet van al het moois daar!
  5. Kirsten:
    3 juni 2014
    Leuk om te lezen buurtjes! Laat maar doorkomen die foto's! ;-)
  6. Elly:
    3 juni 2014
    wat een ervaring voor het eerst met de camper op stap. tot het volgende bericht.