Naar Pacific Rim National Park

3 juni 2014 - Tofino, Canada

Good Morning,

Vanochtend rustig ontbeten en doorgereisd naar Coombs. Hier hadden we gehoord lopen echt geiten op een dak van een winkel. Eerst dachten we dat het een geintje was maar nee eerlijk waar een grasweide op het dak met drie geiten erop. Er zijn foto's gemaakt als bewijsmateriaal (deze volgen later).

De volgende stop is Mac Millan Park = Cathedral Grove. Hier staat de grootste boom van dit werelddeel. Je kan er een rondje doorheen lopen. Je hoeft niet te vragen waar het is, langs de weg staat op de parkeerplaatsen aan biede kant van de weg vol!!

Er volgt een hele lange weg via Port Alberni naar onze eind bestemming Ucluelet. Je mag de wegen vergelijken met bergwegen uit Oostenrijk. Zijn nog gestopt bij een hele grote waterval die je vanaf de weg op kon op klimmen.

Stickers verzameld bij BC Visitor Centre en campinginfo opgehaald. Uiteindelijk zijn we beland bij Ucluelet Campground. Eerst een stuk wezen lopen naar Big Beach, daar aangekomen bij het Black Rock Resort. Super de luxe dus alleen maar foto's gemaakt. We wilden er iets gaan drinken maar dat was ver boven ons budget. Weer in het plaatsje zelf uitgekomen, zijn we beland bij The Matterson House. Een huiskamerrestaurant, heerlijk gegeten.

Vanochtend hebben we Wild Pacific Trail gelopen in Pacific Rim National Park. Joey loopt alleen Esther de hele tijd bang te maken dat er een beer uit het bos kan komen..... Het is hier echt super mooi en het weer was vandaag voor het eerst bewolkt. Daarna zijn we onderweg gegaan naar Tofino dat ligt 42 km verder. Even door het stadje gelopen. Erg veel surfshop en ook nog een watervliegtuig zien opstijgen. We zitten nu op Bella Pacific Campground. Vanmiddag langs het strand gelopen en nog heerlijk in de zon gelegen op de Biggelhoop XXL volgens Joey. Waar hij ook bijna een boete van 200 CAD aan zijn broek had hangen van de Parkranger? Voor het drinken van alcohol op het strand. Wij denken dat als ze dit in Nederland gaan doen de Biggelhoop gelijk ontruimd kan worden! Haha :-)))))

Zonnige groetjes uit Tofino

1. Bianca scherpenzeel:
    4 juni 2014
    Oh ik dacht een boete voor zijn knal gele zwembroek ;)
  2. Kirsten:
    Wahahaha!!! Bianc! :-))

Ik ga de kaart er maar eens bijpakken waar jullie allemaal heen rijden. Idd heerlijk leesvoer voor bij het ontbijt.

Goeie reis!
    X
  3. Nicolette:
    4 juni 2014
    Joel zonder martijn die een beetje op je past gaat het ook gelijk fout.:) geniet lekker. En es die beren vallen best mee je moet alleen zorgen dat je er geen ruzie mee krijgt.
  4. Gerieke:
    4 juni 2014
    Hihi wat een leuke verhalen weer! Jullie beleven heel wat! :) Ennre die boete hebben jullie nu niet gekregen omdat jij even lief hebt gelachen Es? ;)
  5. Rolinda:
    4 juni 2014
    Volgens mij is david daar ook eens geweest bij de grote bomen. Moet indrukwekkend zijn! Gewoon geluid blijven maken tijdens de wandeling. Kan de beer niet schrikken als ie je ineens ziet. Best spannend en anders wandelen dan in nederland met wildlife om je heen he? Geniet!!
  6. Elly:
    4 juni 2014
    Wat een indrukken allemaal. Voorlopig geen biertje drinken in het openbaar. Nog veel plezier.
  7. Charlotte:
    Leuk buufies!
  8. Annemarie Huisman:
    6 juni 2014
    Wat een hoop leuke dingen hebben jullie al gedaan. Zo zie je wat een verschillen....gelukkig geen boete!