Port Renfrew naar Parksville

1 juni 2014 - Parksville, Canada

Hi how are,

Dat horen we hier heeeeeeel vaak maar alle Canadezen zijn geïnteresseerd wat wij hier komen doen. Vandaag hebben we een lange reisdagboek voor de boeg. We gaan het halve eiland overkruisen om aan de kant van Nanaimo uit te komen.

Het eerste deel van de reis is een route door de bossen. Hier kunnen we nog beren zien maar die zijn nog niet wakker uit hun winterslaap.... We arriveerden in de vroeg ochtend in Lake Cowichan. Hier was bijna alles dicht behalve de Subway. Dus eerst een broodje gehaald en deze aan het Lake opgegeten. Goed begin van de dag!

We rijden verder en komen langs Duncan en Crofton. Esther verzameld stempels en stickers van BC Parks of wel de VVV van British Columbia. Dus opzoek naar het Visitor Centre. In Chemainus, was deze helaas op zondag gesloten. Maar hier kwamen we op een kleine markt terecht. Op verschillende panden in het stadje waren helemaal wandschilderingen te zien van vroeger. Nadat we een rondje hadden gelopen en wat boodschapjes hadden gedaan bij de plaatselijke detailhandel ging de reis weer verder.

Esther had het heldere idee gekregen om bij Van Horne Lake Caves te gaan kijken. We dachten dat het niet zover van Parksville af lag.... Er na toe rijden was een andere verhaal, zeker een half uur tot driekwartier over een gravelweg met heel veel hobbels. Als wat aan, in of op de camper zit is door elkaar heen geschud!

We hadden een anderhalf uur durende tour uitgezocht met onze privé gids Jessie. Eerst een formulier tekenen dat je geen rechtszaak zal beginnen als er ook maar iets met ons gebeurt in de grot. Een leuk modieus helmpje uitgezocht. Die van Esther was alleen te groot dus kreeg ze een mooie gele kinderhelm. We moesten eerst een half uur de berg oplopen en kregen dan gelijk uitleg over diverse dingen die we op de berg zagen. Toen kwamen we eindelijk aan bij de ingang van de grot, het was wel een hele smalle ingang met een best wel kleine trap naar beneden. Na afgedaald te zijn in de grot kregen we uitleg over alles wat er te zien was. We hebben zelfs nog onze lampjes op de helm uitgezet en in het pikkedonker in de grot gezeten. Dat is een hele aparte ervaring. Het was ontzettend mooi en leerzaam. Daar weer terug gehobbeld over de weg.

Langs de Oceanside route, een camping zoeken in Parksville. Bij Paradise Fun Park konden we terecht. De receptie was een kasteel en er was een mini golf baan bij. We kregen nog vrijkaartjes maar hebben geen hole meer afgeslagen. Een biertje drinken en een heerlijke warme douche, nog rondje gelopen. En ons bed opgezocht na deze drukke dag.

Hartelijke groetjes uit Parksville

1. Rolinda:
    4 juni 2014
    Haha ik zie helemaal voor me hoe alle pannen rammelden in de kastjes!! Wat een herrie he? Es, benieuwd of jij al achter het stuur hebt gezeten! Klinkt alsof jullie een heerlijke tijd hebben!! Heel leuk om bij het ontbijt leesvoer te hebben:) ga zo door!! Liefs
  2. Marjan:
    4 juni 2014
    Haha dat is niet de eerste keer met kinderhelm... Gelukkig weet je er raad mee. Benieuwd naar het volgende verhaal. Xxx