Powell River - Lund - Okeover Inlet

6 juni 2014 - Lund, Canada

Goedemiddag,

Gisterenochtend hebben we de oversteek gemaakt naar het vaste land van Canada!! Bye Vancouver Island.

We waren net de camping af. Toen Joël de achterkant van een hert zag in de berm. Dit hert was zeker niet bang voor mensen dus deze hebben we op de gevoelige plaat gezet!! Oja, we hebben drie dagen geleden ook nog een wolf gezien. Helaas kon Esther daar geen foto van maken want het fototoestel werkte niet mee :-( Hij liep midden op de weg. Echt super balen dus.

Op weg naar de BC Ferries vanuit Comox = Little River naar Powell River = Westview. Hier hebben we een Experience Card gekocht en kunnen met deze card doorreizen met nog twee Ferries naar Vancouver. Langs de Upper en Lower Sunshine Coast.

Na een overtocht van één uur en twintig minuten, heerlijk op het bovendeck in de zon te hebben gezeten. Even langs de BC Visitor Centre en daarna gegeten bij Magpie's Diner, hier komen veel locals. Nadat we onze buikjes weer gevuld hadden gaan we richting Lund. Daar gaan we morgen kajakken met John Hermsen van Footprints. Hij is Hollander en woont hier alweer acht jaar.

We overnacht bij SunLund at the Sea. We zijn de enige gasten. Een mooi zonnig plekje uitgekozen. Ann de campinghost heeft voor ons John gebeld voor de details van het kajakken. En ze is zo lief om ons morgen weg te brengen naar Desolation Resort. Daarna heerlijk in de zon gezeten en boekje gelezen. Bij The Boardwalk wat gegeten. Slaap lekker!

De volgende dag hadden we ons iets verslapen. Dus snel douchen en ontbijten. We moesten om half negen bij de receptie zijn. Het was maar een kwartiertje rijden.
Desolation Resort is op tv geweest bij 3 op reis toen Chris Zegers hier ook is wezen kajakken. Voor nefen uur waren we bij de afgesproken plek. We kregrn uitleg van John over de kajak en hoe we moesten peddelen. Ons kajak is een dubbelzitter, dus ook gelijk een test of wij goed kunnen samen werken. Esther voorin en Joël achterin zodat hij de kajak kan sturen.
Heerlijk relex gevaren op okeover Inlet. Hierachter ligt Desolation Sound Marine Park, allemaal kleine eilandjes in oceaan.

Na drie uur te hebben gevaren en niet te zijn omgeslagen. Het is daar echt schitterend en zo stil! Maximaal genieten ;-) Op de meeste stukken is het meer dan 70 meter diep. Veilig aangekomen bij het Resort. De kajaks schoongemaakt en daarna geeft John ons netjes afgezet bij de camping.

Toen we bij onze camper aangekomen. Zagen we dat we nieuwe buren hadden.... een honingbijen zwerm. Echt duizenden bijen. Gelijk tegen Ann gezegd en die wist wel iemand die dat kon oplossen. Wij zijn maar even Lund ingelopen. En ja hoor toen we terug kwamen zaten alle bijna alle bijen in een kistje van de imker. Deze kwam hij 's avonds weer ophalen.

Lund is echt een lief klein en niet zo'n toeristisch plaatsje. Hier is nog echte rust. Dat komt ook omdat het nog voorseizoen is. Wat ze hier wel veel hebben zijn muggen :-( Esther is in de afgelopen twee dagen wel achttien keer gestoken!

We gaan verder met onze reis. Nog even de blog posten en on the road again.

Bye bye

1. Gerieke:
    8 juni 2014
    Hihi het is toch wel wat dat jullie de beesten niet op de foto krijgen.. Hihi maar dat komt vast nog wel goed!
  2. Martijn:
    8 juni 2014
    Hey tijgers. Zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin. Had de afgelopen dagen erg druk op het werk. Ik had vandaag dus even wat leeswerk in te halen.

Zo te lezen hebben jullie al veel gezien en meegemaakt. Hoe is het eten daar? Allemaal grote porties net als in USA? Ik ben ook nog wel benieuwd naar die foto's van "the Wildlife".

Nog heel veel plezier, en geniet ervan.

Ps. Goed opletten waar je wel/niet in het openbaar mag drinken "tequilabrother".
  3. Martin:
    8 juni 2014
    Vakantiegangers! Geniet er nog van, we blijven lezen...!!